Comparison of Quality of School Life and Sense of Belonging to School of Elementary School Students with and without Special Needs Siblings


Karakuş E., Emir A., Tarakcı D.

Fenerbahçe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, cilt.3, sa.1, ss.60-68, 2023 (Hakemli Dergi)

Özet

Çalışmanın amacı özel gereksinimli kardeşi olan ve olmayan ilköğretim öğrencilerinin okul yaşam kalitesi ve okula aidiyet duygusunu karşılaştırmaktır. Çalışmaya 8-15 yaş aralığında 36 özel gereksinimli kardeşi olan ve 36 olmayan toplam 72 birey dahil edildi. Okul yaşam kalitesini ölçmek için, Okul Yaşam Kalitesi Ölçeği, okula aidiyet duygusunu ölçmek için Okula Aidiyet Duygusu Ölçeği kullanıldı. Veriler SPSS 22.0 programı kullanılarak yorumlandı. Özel gereksinimli kardeşi olan ve olmayan iki grup arasında okul yaşam kalitesi bakımından anlamlı fark bulundu. Engelli bireylerin kardeşlerinin yaşam kalitesi ve okula aidiyet duygusu açısından müdahaleye ihtiyacı olduğu düşünülmektedir. Konuyla alakalı daha fazla sayıda bilimsel araştırmaya ihtiyaç duyulmaktadır.