Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğrencilerinin Okullardaki Rehberlik Servisini Değerlendirmeleri


DONAT BACIOĞLU S., ONAT KOCABIYIK O., MALKOÇ A.

Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, cilt.7, sa.48, ss.45-62, 2017 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 48
  • Basım Tarihi: 2017
  • Dergi Adı: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.45-62
  • İstanbul Medipol Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın temel amacı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı'nda eğitim gören ikinci sınıf öğrencilerinin ilkokul, ortaokul ve lise düzeyindeki okulların rehberlik servisi ve rehberlik hizmetlerinin işleyişine dair yaptıkları gözlem ve görüşmelerini değerlendirmektir. Bu çalışmada veriler, 2015-2016 eğitim öğretim yılı güz döneminde, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı'nda eğitim gören "Okullarda Gözlem" dersine devam toplam 30 ikinci sınıf öğrencisinden elde edilmiştir. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Dokümanların incelenmesi sonucunda elde edilen verilerin betimsel olarak çözümlenmesinde yorumlayıcı olgubilim yöntemi kullanılmış ve verilerin çözümlenmesinde yararlanılmıştır. Bu çalışmada elde edilen nitel verilerin analizi doğrultusunda üç ana temaya ulaşılmıştır. Bunlar; 1. Rehberlik servisinin değerlendirilmesi, 3. Okullarda gözlem dersinin değerlendirilmesidir
The aim of this study is to evaluate second year undergraduate students’ observations and interviews’ about functioning of school guidance services of primary, secondary and high schools who are studying in the field of Psychological Counseling and Guidance in Trakya University. The data was obtained from 30 second year undergraduate students attended to School Observation” lesson in fall semester of 2015-2016 academic years in Faculty of Education, Trakya University. In this study, document analysis technique was used as a data collection tool. After examining the documents, interpretative phenomenological method was used to interpret the obtained data. To analyze the data “Maxqda 12” programme was used. In this study, three main themes have been reached in accordance with the analysis of qualitative data obtained. These are; 1. Evaluation of school guidance service, 2. Evaluation of school counselor, 3.Evaluation of “School Observation” lesson