Okul Öncesi Eğitimde Yapılandırılmamış Oyuna İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi


Creative Commons License

ÖZGÜNLÜ M., VEZİROĞLU ÇELİK M.

Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.26, sa.5, ss.1691-1700, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 26 Sayı: 5
  • Basım Tarihi: 2018
  • Doi Numarası: 10.24106/kefdergi.2389
  • Dergi Adı: Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1691-1700
  • İstanbul Medipol Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin eğitim uygulamalarınave yapılandırılmamış (serbest) oyuna ilişkin görüşlerini belirlemek ve çocuklarınoyunlarına dahil olma durumlarını incelemektir. Araştırma kapsamında, okulöncesi öğretmenlerine, ilgili literatür ve uzman görüşleri ile hazırlanan “OyunDeğerlendirme Fromu” verilmiş; veriler betimsel analiz yöntemleri ve SpearmanKorelasyon Analizi ile test edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmenlerinoyunu bir öğrenme yöntemi, çocuğun kendini ifade etme biçimi, eğlencearacı ve gelişim destekçisi olarak tanımladıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerinyapılandırılmamış oyunlar esnasında fiziksel ortamı hazırlayan, oyun başlatan,gözlemci, oyun arkadaşı ve problem çözücü rollerini üstlenerek çocuklarınoyunlarına dahil oldukları bulunmuştur. Araştırmanın bulguları ilgili literatürçerçevesinde ayrıntılı bir şekilde tartışılmıştır.
The purpose of study is to investigate early childhood education teachers’ classroom practices and their definitions and practices of unstructured (free) play. The data were collected from early childhood education teachers via “Play Evaluation Form” that was prepared by the researchers. The data were analyzed with descriptive statistics and Spearman rank correlation analysis. The results of the analyses showed that teachers define play as a learning activity, enjoyment, children’s self-expression, and developmental support. Also, teachers involve children’s unstructured/free play as a play enhancer, stage manager, problem solver, observer and supporter. The findings are discussed in the light of the related literature.