in: Eğitimde Psikopatolojik Sorunlara Yaklaşımlar, Prof.Dr. Servet Bayram, Editor, Türkiye Klinikleri Yayınevi, Ankara, pp.38-43, 2023
Okul, çocuklar için hem öğrenme hem de sosyalleşmelerini gerçekleştirdikleri önemli bir yaşam
alanıdır. Çocukların okulda kendilerini mutlu hissetmesi ya da öznel iyi-oluşunun yüksek olması, gelişimlerini
olumlu anlamda destekler. Ancak dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) olan
çocuklarda ise görülen semptomlar nedeniyle çocukların akranları, öğretmenleri ve hatta ebeveynleri
ile ilişkileri sıklıkla bozulmakta ve okul ortamında genellikle yeterli akademik beceriler sergileyemedikleri
için okulla ilgili sıklıkla sorun yaşamaktadırlar. Nitekim bu konuda yapılan çeşitli araştırmalar,
DEHB’ li çocukların okulda öznel-iyi oluş düzeylerinin normal gelişim gösteren akranlarına kıyasla
düşük olduğunu göstermektedir. Riskli grup olarak da nitelendirilen DEHB tanılı çocukların okul ortamında
öznel-iyi oluş durumlarının iyileştirilmesi hem şu andaki hem de gelecekte ortaya çıkabilecek
sorunları önlemesi bakımından önemlidir. Bu gerekçeden yola çıkarak bu derleme yazısında, DEHB’li
çocukların okulda öznel-iyi oluşlarını geliştirmeye yönelik bazı müdahale programlarıyla ilgili bilgiler
aktarılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu; okulda öznel-iyi oluş; müdahale programları