KURAK GÜNLER" FİLMİNDEKİ ERKEK TEMSİLLERİNİN R.W. CONNELL'İN ERKEKLİK TİPLERİ ÜZERİNDEN OKUNMASI


Creative Commons License

Alban A.

III. Kültürel İncelemeler Öğrenci Konferansı ''Toplumsal Cinsiyetin Gündelik Yansımaları'', İstanbul, Türkiye, 25 - 26 Mayıs 2024, ss.1

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Doi Numarası: 10.5281/zenodo.11499663
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1
  • İstanbul Medipol Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Erkeklik çalışmaları; erkeklik halleri, erkeklik kimlikleri ve erkeklerin toplumsal cinsiyet içindeki rolleri gibi konuları inceleyen bir disiplindir. Bu çalışmalar, genellikle feminizm ve kadın çalışmalarının etkisiyle ortaya çıkmıştır ve cinsiyet eşitliği mücadelesinin bir parçası olarak gelişmiştir. Bu çalışmada Emin Alper’in yönetmenliğini üstlendiği Kurak Günler(2022) filmi incelenmiş ve elde edilen bulgular Raewyn Connell’in Erkeklik Çalışmaları alanında tanımlayıcı çerçeve olarak kullandığı ‘’Erkeklik Tipleri’’ üzerinden değerlendirilmiştir. Literatüre bakıldığında Kurak Günler filmi 2022 yılında izleyici ile buluştuğu ve görece yeni bir film olduğundan dolayı film üzerine çok fazla çalışma yapılmadığı görülmektedir. Film, işlediği konu gereği ‘’politik eleştiri’’ olarak tanımlanabileceği için filmin erkeklik çalışmaları bağlamında analiz edilmesi, filme yaklaşım açısından çeşitlilik sağlayacaktır. Kurak Günler filmi, kurmaca evrendeki olayların gerçekleşmesi bakımından politik eleştiri olarak değerlendirilebilse de evren içindeki kişilerarası ilişkilerin Connell’in tanımladığı erkeklikler hiyerarşisine uygun olarak inşa edilmiş olması nedeniyle filmin toplumsal cinsiyet perspektifinden okunması, filme bakışı çeşitlendirerek daha zengin bir değerlendirme olanağı sunmaktadır.