Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, cilt.3, sa.5, ss.257-282, 2021 (Hakemli Dergi)
COVID-19 süreci, eğitim sistemlerinin bugüne kadar yüzleştiği en büyük sorunlardan birisi olmuştur.
Uzaktan eğitim çözümleri, bu dönemde eğitim süreçlerinde istikrarı temin etmek için birçok ülkede
zorunlu hale gelmiştir. Bununla birlikte birçok ülkede uzaktan eğitime geçişin eğitim çıktıları üzerinde
uzun vadeli oluşturacağı etkiler de tartışılmaya ve olumsuz etkilerin giderilmesi için öneriler
geliştirilmeye başlanmıştır. Bu tartışmalarda özellikle COVID-19 salgını sonrasında eğitim
eşitsizliklerinin artabileceği öngörüsüne dikkat çekilmektedir. Bu çalışmada uzaktan eğitime zorunlu
geçişin oluşturacağı etkiler tartışılacaktır. Bu çalışmanın amacı öğrenme–öğretme sürecinin daha etkili
olabilmesine yönelik uygulama sonuçları ile araştırma bulgularını sentezlemek, ilgili uygulamaların
yöneticiler, öğrenciler ve eğitimciler açısından iyileştirilmesine yardımcı olmaktır.