Yabancı Turistlerin Türk Mutfağı Hakkındaki Görüşleri


DİNÇ Y., ARSLAN K., BEZİRGAN M., Türkmen B. M.

Journal of Tourism and Gastronomy Studies, cilt.10, sa.4, ss.3573-3592, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Türk mutfak kültürü eski ve köklü bir mutfak olmasıyla her zaman ön planda tutulmuştur. Bu da yabancı turistlerin ilgi odağı haline gelmiş ve gerek turlar gerek tatilleri sırasında Türk mutfağından yiyecek ve içecekleri tatma fırsatları bulmuşlardır. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, Ayvalık yöresini ziyaret eden yabancı turistlerin konaklamaları sırasında Türk mutfak kültürüne ait yiyecek ve içeceklerin tadımından sonraki görüşlerinin tespit edilmesidir. Bu çalışmada ilk olarak literatür çalışması yapılmış ve gastronomi turizminde önemli rolü bulunan unsurlara yer verilmiştir. Araştırma verileri, Nisan-Mayıs 2022 tarihleri arasında yüz yüze anket tekniği kullanılarak toplanmıştır. Çalışmada Ayvalık yöresinde konaklayan yabancı turistlerin Türk mutfak kültürüne ilişkin görüş ve eğilimlerini belirlemek amacıyla yapılan çalışmada elde edilen veriler güvenirlilik analizi, tanımlayıcı istatistikler, ölçeklerin ortalama değerleri, tek yönlü varyans analizi ve t-testi yapılarak bulgular ortaya konulmuştur. Yapılan analizler sonucunda; konaklayan yabancı turistlerin cinsiyetleri ile Türk mutfağı hakkındaki görüşleri alt boyutlarından “görünüş” arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Katılımcıların yaşları ile görünüş, lezzet, fiyat-performans boyutları arasında anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur.
Turkish culinary culture has always been kept in the foreground as it is an old and rooted cuisine. This has become the focus of the attention of foreign tourists and they have the opportunity to taste food and drinks from Turkish cuisine during their tours and holidays. In this direction, the aim of the research is to determine the opinions of foreign tourists visiting the Ayvalık region after tasting the food and beverages of Turkish cuisine culture during their stay. In this study, firstly, a literature study was made and the elements that have an important role in gastronomy tourism were included. Research data were collected between April-May 2022 using the face-to-face survey technique. In the study, the data obtained in the study conducted to determine the views and tendencies of the foreign tourists staying in the Ayvalık region regarding the Turkish cuisine culture, reliability analysis, descriptive statistics, average values of the scales, one-way analysis of variance and t-tests were performed and the findings were revealed. As a result of the analyzes made; A significant difference was found between the gender of the foreign tourists staying and their views on Turkish cuisine, "appearance", one of the sub-dimensions. It was found that there was a significant difference between the ages of the participants and the dimensions of appearance, taste, price-performance.