JOURNAL OF SOCIAL WORK, cilt.6, sa.1, ss.131-142, 2022 (SSCI)
Tüm çocuklar biyopsikososyal gelişimsel kapasitelerinden dolayı korunmaya ihtiyaç duyarlar; ancak bazı
çocuklar risk altında olup özel korunmaya ihtiyaç duyarlar. Bu noktada kurtarıcı araç olarak devreye asgari
standartlar sunan uluslararası belgeler girmektedir. Küresel araçlarla birlikte geldiğimiz nokta çocuklar
açısından daha olumlu bir yer olsa da dünyanın pek çok yerinde çocuğa yönelik bakış açılarının ve davranışların
hala çocukları olumsuz etkileyen bir seviyede olduğu bilinmektedir. Bu nedenle dünyanın neresinde olunursa
olunsun etik açıdan çocuğun değerinin bilgisini yaşama geçirme ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Çalışmanın amacı;
etik çerçevede çocuğun değeri kavramının kuramsalını oluşturmak ve birbirine yakın gözüken fakat teori ve
uygulamada farklılaşan iki kavram olarak “çocuğun değeri” ile “çocuğun yüksek yararı” ifadelerini anlamaktır.
Böylece çocuk refahı alanında çalışanların her koşulda çocukları korumaları ve onların güçlenmelerini
sağlamaları hedeflenmektedir. Bu çalışmada Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’den ve literatür
taramasından faydalanılmıştır.