Etik Açıdan Çocuğun Değeri


Bayrı Mengilli D., Artan T., Cebeci F.

JOURNAL OF SOCIAL WORK, cilt.6, sa.1, ss.131-142, 2022 (SSCI)

  • Yayın Türü: Makale / Derleme
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2022
  • Dergi Adı: JOURNAL OF SOCIAL WORK
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Social Sciences Citation Index (SSCI), Scopus, Academic Search Premier, IBZ Online, International Bibliography of Social Sciences, CINAHL, Psycinfo, Public Affairs Index, Social services abstracts
  • Sayfa Sayıları: ss.131-142
  • İstanbul Medipol Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Tüm çocuklar biyopsikososyal gelişimsel kapasitelerinden dolayı korunmaya ihtiyaç duyarlar; ancak bazı çocuklar risk altında olup özel korunmaya ihtiyaç duyarlar. Bu noktada kurtarıcı araç olarak devreye asgari standartlar sunan uluslararası belgeler girmektedir. Küresel araçlarla birlikte geldiğimiz nokta çocuklar açısından daha olumlu bir yer olsa da dünyanın pek çok yerinde çocuğa yönelik bakış açılarının ve davranışların hala çocukları olumsuz etkileyen bir seviyede olduğu bilinmektedir. Bu nedenle dünyanın neresinde olunursa olunsun etik açıdan çocuğun değerinin bilgisini yaşama geçirme ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Çalışmanın amacı; etik çerçevede çocuğun değeri kavramının kuramsalını oluşturmak ve birbirine yakın gözüken fakat teori ve uygulamada farklılaşan iki kavram olarak “çocuğun değeri” ile “çocuğun yüksek yararı” ifadelerini anlamaktır. Böylece çocuk refahı alanında çalışanların her koşulda çocukları korumaları ve onların güçlenmelerini sağlamaları hedeflenmektedir. Bu çalışmada Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’den ve literatür taramasından faydalanılmıştır.