PAYDAŞ İLİŞKİSİ YÖNETİMİ’NİN, ARA DEĞİŞKENLER; ÇALIŞANLARIN KURUMLARINI DEĞERLENDİRMESİ VE SOSYAL AÇIDAN VASITASIYLA FİRMA PERFORMANSINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ


ADIGÜZEL Z., ERDİL O., ARTAR A.

Turkish Studies (Elektronik), cilt.12, sa.3, ss.19-40, 2017 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 12 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2017
  • Dergi Adı: Turkish Studies (Elektronik)
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.19-40
  • İstanbul Medipol Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Literatürde, önemli araştırmaların yapıldığı paydaş yönetimi konusunu incelediğimiz çalışmamızda, özel olarak; paydaş ilişkisi yönetimi değerlendirmesi ve sosyal açıdan vasıtasıyla firma performansına etkisi değerlendirilip analiz edilmiştir. Hizmet sektöründe bulunan 16 telekomünikasyon firmasındaki beyaz yakalılardan toplanan anketlerin analiz edilmesiyle elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Paydaş kavramı içinde önemli bir yeri olan çalışanların, "iç paydaş" olarak ele alınmasıyla, kurumlarına paydaş ilişkisi yönetimi içinde nasıl etkide bulundukları, yoğun rekabet ortamında bulunan işletmeler için önemli bir değerlendirme ve analiz olmuştur. Çalışanların hem bireysel anlamda hemde kurumlarına karşı grup halinde hareket ettiklerinde etki düzeylerindeki etkileyebilmektedir. Özellikle rekabetin yoğun olduğu telekom sektöründe çalışanların kurumlarına karşı tutum ve davranışları kurumların bulunmaktadır. beklentilerinin ve isteklerinin kurum politikasına faydalı olacak şekilde değerlendirilmesi ve yönetim tarzının belirlenmesi gerekmektedir. Alanında yetkin ve uzman çalışanların, kurumlarının almış oldukları kararlardan benimsemediklerinde başka bir işletmeye geçmeyi düşünebilmektedirler. İşletme yönetimleri çalışanlardan üstün bir performans beklediği kadar, çalışanlarda firmalarından memnuniyetlerini ve motivasyonlarını arttırıcı politikalar sürdürebilmesi, işletme ile çalışanlar arasındaki tutum ve davranışların neticesinde ortaya çıkmaktadır. Çalışmamızda 401 beyaz yakalı çalışanın paydaş ilişkisi yönetimi ve paydaş davranışı etkisi içinde kurumlarına karşı etkileri dikkate alınarak incelenmiştir
Stakeholder management, stakeholder relationships management, stakeholder behaviour studies have an important place in the literature and we searched their impact on the company performance by the intervening variables of Evaluation of the Company by the Employees and Social aspects. In our study, a survey was conducted with the whitecollar employees working at the 16 telecommunications companies in the service sector and analyses were carried out. The employees as internal stakeholders holds a significant place within the stakeholder concept and therefore it is important to examine their impact on the company that is in high competitive environment in terms of stakeholders relationship management. The employees can affect the company performance individually bur if they act as a group, the impact might be different. The management of the company should consider the expectations and request of the employees, determine a management style beneficial to company policies. The business managements expect their employees to show high performance, but, at the same time, the employees expect business managements to follow policies that may increase their satisfaction and motivation. The business’ survival depends on the attitudes and behaviours between business and the employees. In our study, a survey was conducted with the total of 401 white-collar employees to examine their impact on company performance within the framework of stakeholder relationship management and stakeholder behaviour