SOSYAL MEDYA PAZARLAMASININ SAĞLIK HİZMETLERİNDE KULLANIMI ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ


Creative Commons License

Avdan M., Yorulmaz M.

3rd International Conference on Scientific and Academic Research , Konya, Turkey, 25 November 2023, pp.452-454, (Full Text)

  • Publication Type: Conference Paper / Full Text
  • City: Konya
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.452-454
  • Istanbul Medipol University Affiliated: Yes

Abstract

Sağlık hizmetlerin sosyal medya pazarlaması, sağlık hizmeti sunucularının üzerinde durması gereken

konuların başında gelmektedir. Sağlık kurumlarının sunmuş oldukları hizmetin kalitesinin arttırılması ve

daha fazla tüketiciye ulaşılması hedeflenmektedir. Bu çalışmada, sağlık hizmetlerinde sosyal medya

pazarlamanın ne şekilde, hangi kanallar aracılığıyla gerçekleştirildiği ve pazarlama kavramı açısından öne

çıkan konuların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, tarama modeline dayalı içerik çözümlemesi

yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, Sağlık hizmetlerinde sosyal medya pazarlaması bağlamında bir zincir

sağlık grubu üzerinde yürütülmüştür. Çalışma, 01.01.2023- 01.11.2023 tarih aralığında kurumun,

Facebook, Twitter ve Instagram sayfaları üzerinden yapmış oldukları pazarlamaya yönelik içeriklerin

incelenmesiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, kurumun mevcut Facebook, Twitter ve Instagram

sayfalarında paylaşılan pazarlama alanına hitap eden 831 içerik taranmıştır. Davranış değişikliği olgusunun

604 (%72,7) ve bilgi ve farkındalığın 603 (%72,6), gibi yüksek seviyelerde yer alması sağlık davranışları

üzerinde algı değişikliği için yol gösterici olmak istediğini göstermemektedir. Sosyal medya

pazarlamasında kurum imajı kriteri ele alındığında, 267 (%32,1) içerikte kurum imajından söz edilmektedir.

Sosyal medya pazarlamasında rekabet kriteri incelendiğinde, 432 (%52) içerik ile yüksek seviyede yer

almaktadır. Efsane ve yanlış duyumlar kriteri ele alındığında, 34 (%4,1) ile sınırlı kaldığı görülmektedir