3rd International Conference on Scientific and Academic Research , Konya, Turkey, 25 November 2023, pp.452-454, (Full Text)
Sağlık hizmetlerin sosyal medya pazarlaması, sağlık hizmeti sunucularının üzerinde durması gereken
konuların başında gelmektedir. Sağlık kurumlarının sunmuş oldukları hizmetin kalitesinin arttırılması ve
daha fazla tüketiciye ulaşılması hedeflenmektedir. Bu çalışmada, sağlık hizmetlerinde sosyal medya
pazarlamanın ne şekilde, hangi kanallar aracılığıyla gerçekleştirildiği ve pazarlama kavramı açısından öne
çıkan konuların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, tarama modeline dayalı içerik çözümlemesi
yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, Sağlık hizmetlerinde sosyal medya pazarlaması bağlamında bir zincir
sağlık grubu üzerinde yürütülmüştür. Çalışma, 01.01.2023- 01.11.2023 tarih aralığında kurumun,
Facebook, Twitter ve Instagram sayfaları üzerinden yapmış oldukları pazarlamaya yönelik içeriklerin
incelenmesiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, kurumun mevcut Facebook, Twitter ve Instagram
sayfalarında paylaşılan pazarlama alanına hitap eden 831 içerik taranmıştır. Davranış değişikliği olgusunun
604 (%72,7) ve bilgi ve farkındalığın 603 (%72,6), gibi yüksek seviyelerde yer alması sağlık davranışları
üzerinde algı değişikliği için yol gösterici olmak istediğini göstermemektedir. Sosyal medya
pazarlamasında kurum imajı kriteri ele alındığında, 267 (%32,1) içerikte kurum imajından söz edilmektedir.
Sosyal medya pazarlamasında rekabet kriteri incelendiğinde, 432 (%52) içerik ile yüksek seviyede yer
almaktadır. Efsane ve yanlış duyumlar kriteri ele alındığında, 34 (%4,1) ile sınırlı kaldığı görülmektedir