Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcı Drama, Müzik ve Hareket Deneyimleri ile Sosyal Duygusal Esenlik İlişkisi


Sabırlı Öztuş I.

Eğitimde Psikopatolojik Sorunlara Yaklaşımlar, Prof. Dr. Servet Bayram, Editör, Türkiye Klinikleri Yayınevi, Ankara, ss.116-122, 2023

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: Türkiye Klinikleri Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.116-122
  • Editörler: Prof. Dr. Servet Bayram, Editör
  • İstanbul Medipol Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu makalede; erken çocukluk dönemindeki sanatsal deneyimlerin, çocukların sosyal duygusal esenlikleriyle ilişkisi; sosyal duygusal öğrenme kavramına da değinerek işlenmiştir. Sanatsal deneyimlerin etkisi; yaratıcı drama ve müzik-hareket deneyimleri özelinde tartışılmıştır. Müzik-hareket deneyimlerinin hareket boyutu, müzik deneyimleriyle birlikte ele alınmış olsa da, yaratıcı dans kavramı üzerinden de konuya dair bilgi paylaşımı yapılmıştır. Alanyazın incelendiğinde görülmektedir ki, erken çocukluk döneminde sağlanan yaratıcı drama, müzik ve dans gibi sanatsal deneyimler, çocukların öz-farkındalık, öz-yönetim, sosyal farkındalık, olumlu ve etkili sosyal ilişkiler kurma gibi sosyal duygusal esenliklerini olumlu şekilde etkileyen, sürdürülebilirliğini kolaylaştıran ve sosyal duygusal sorunlar yaşama riskine karşı koruyucu faktörler sayılabilecek becerileri geliştirmektedir.

In this article; the relationship between artistic experiences in early childhood and children's social emotional well-being is examined within the concept of social emotional learning. The influence of artistic experiences is particularly discussed within creative drama and music-movement experiences. Although the movement dimension of music-movement experiences is discussed together with musical experiences, a more specific information is also shared on the concept of creative dance. According to the literature, it can be seen that artistic experiences such as creative drama, music and dance provided in early childhood develop children's social emotional learning skills such as self-awareness, self-management, social awareness, and establishing positive and effective social relations that can be considered as protective factors against the risk of experiencing social emotional problems, and as facilitating the sustainability of children's social emotional well-being.